sazadesign

ساخت وبلاگ

انواع مختلف کابینت طرح چوب

کابینت ها به دلیل این که یکی از اجزای اصلی و بسیار مهم در هر خانه ای به شمار می روند در طراحی و انتخاب نوع آن ها باید دقت و توجه لازم را به کار برد. صفحات ام دی اف به دلیل این که دارای ویژگی ها و مزایای زیادی هستند باعث می شوند تا برای ساخت کابینت آشپزخانه اغلب از کابینت ام دی اف استفاده شود. کابینت های ام دی اف با طرح ها و رنگ های بسیار زیادی عرضه می گردند. برای آشنایی با انواع کابینت های طرح چوب و ویژگی های آن ها با ما همراه باشید.

کابینت طرح چوب

کابینت های طرح چوب به طور کلی از محبوبیت بالایی در بین مشتریان برخوردار هستند که در ادامه به توضیح دلایل آن خواهیم پرداخت نه تنها در ساخت کابینت های طرح چوب بلکه در ساخت انواع مختلف کابینت ها مثل کابینت ممبران، کابینت های گلاس و کابینت مدرن می توان از ام دی اف استفاده کرد. ماده اصلی که در ساخت کابینت با طرح چوب استفاده می شود MDF است. برای این که ورقات دست نخورده MDF تبدیل به کابینت با طرح چوب شوند مراحل متفاوتی باید طی گردد. برای تولید کابینت طرح چوب که یکی از انواع کابینت های کلاسیک به شمار می رود از صفحاتی به اندازه 16 تا 25 میلی متر بهره می برند. بعد از این که از MDF به عنوان متریال اصلی آن استفاده شد ، یک لایه بسیار نازک از طرح چوب در قسمت درب ها قرار می دهند. اندازه روکش ها باید اندازه گیری شود و سپس دستگاه CNC شکل نهایی روکش را درست می کند. برای رنگ کردن کابینت باید طرح نهایی را به سیستم رنگ کاری منتقل کنند. کابینت طرح چوب همان طور که قبلا هم ذکر کردیم می تواند جزئی از کابینت کلاسیک به شمار رود. کابینت های طرح چوب نیز دارای طرح و نقش هایی در قسمت درب کابینت می باشند. کابینت های طرح چوب دارای ستون هایی هستند که در آن ها از هنر منبت کاری استفاده شده است و همین طور طرح ها و نقش های دیگری مانند الماس و گل در قسمت تاج باعث می شود که کابینت طرح چوب جلوه بسیار جذاب و زیبایی پیدا کند. نقش ها و طرح های اضافه ای که بر روی کابینت آشپزخانه به کار می رود اگر هم رنگ با خوده کابینت آشپزخانه انتخاب گردند در زیبایی آن تاثیر بالاتری دارند. کابینت های طرح چوب از انواع جدیدی هستند که اخیرا از آن به عنوان سبک جدیدی در کابینت آشپزخانه می توان استفاده کرد. از کابینت های طرح چوب آشپزخانه به عنوان کابینت های روکش چوب نیز نام می برند.


رنگ مناسب برای کابینت طرح چوب

کابینت های آشپزخانه ای که طرح چوب هستند به دلیل این که دارای کیفیت و دوام بالایی می باشند محبوبیت زیادی در بین مشتریان دارند. همین طور که قبلا هم ذکر کردیم طرح و نقش هایی که بر روی آن حک شده است نیز یکی از عوامل جذابیت این کابینت می باشد. از آن جا که رنگ های مختلفی از این کابینت در بازار وجود دارد در این مقاله قصد داریم تا شما را با بهترین رنگ های موجود در بازار آشنا سازیم.

کابینت طرح چوب با رنگ سفید

کابینت های طرح چوب سفید به همراه ستون ها و طراحی های جذابی که دارند باعث زیبایی بیش تر خانه شما خواهند شد. کابینت های سفید به خودی خود باعث روشنایی بیش تر آشپزخانه شما می گردند حال اگر آشپزخانه شما دارای پنجره ای نیز باشد نورگیری آشپزخانه شما بیش تر خواهد شد.

انتخاب میان کابینت طرح چوب یا کابینت ممبران

کابینت آشپزخانه ای که دارای سبک کلاسیک است دارای طرح های برجسته و نقش هایی است که در سه حالت مختلف مورد تولید قرار می گیرد. کابینت هایی که به طور کلی از چوب طبیعی ساخته می شوند به علت قیمت گرانی که دارند کمتر مورد استفاده عموم مردم قرار می گیرند. در میان دو مدل بعدی یعنی کابینت ممبران و کابینت مورد بحث ما در این مقاله می توان گفت که کابینت ممبران از نظر قیمتی تفاوتی با کابینت طرح چوب ندارد اما باید توجه داشت که مراحل ساخت کابینت ممبران از کابینت طرح چوب بسیار متفاوت می باشد. برای ساخت هر دو این کابینت ها از MDF استفاده می شود.


کابینت مدرن با طرح چوب

با این که کابینت های طرح چوب بیش تر برای کابینت های سبک کلاسیک استفاده می شوند اما از این نوع می توان برای کابینت مدرن نیز بهره برد. کابینت های چوبی تاریخچه بسیار طولانی در ساخت کابینت دارند. کابینت های چوبی ای که در حالت مدرن ساخته می شوند دارای رنگ های زیبا و جذابی هستند که باعث می شوند دکوراسیون داخلی خانه شما بسیار جذاب گردد. در قدیم الایام به علت این که افراد انتخاب زیادی نداشتند بیش تر از رنگ هایی مانند قهوه ای برای کابینت های طرح چوب استفاده می شد ولی امروزه تنوع رنگی زیادی برای کابینت های آشپزخانه وجود دارد.

کابینت های گلاس با طرح چوب

یکی از طرح هایی که فروش بالایی در بازار داخلی و خارجی دارد، استفاده از کابینت های گلاس با رنگ سفید و طرح چوب است. استفاده از رنگ های ترکیبی همیشه ایده ای جذاب در ساخت انواع مختلف کابینت بوده است. درهای کابینت های گلاس اگر به رنگ سفید انتخاب شوند تاثیر به سزایی در روحیه افرادی که مشغول آشپزی هستند خواهد گذاشت. رنگ سفید مخصوصا از رنگ هایی است که به دلیل این که یک رنگ خنثی به شمار می رود برای افراد با سلیقه های مختلف می تواند بسیار مناسب باشد. از دیگر ویژگی های کابینت های گلاس سفید روشنایی و درخشندگی بیش تر آشپزخانه شما می باشد. حال اگر این رنگ سفید را با رنگ های دیگر مخصوصا رنگ چوب ترکیب کنید نمایی فوق العاده جذابی برای آشپزخانه شما ایجاد خواهد شد و همین طور باعث گرمی و صمیمیت بیش تر آشپزخانه خواهد شد. انتخاب طرح چوب برای رویه کابینت می تواند برای کابینت های گلاس شما بسیار مناسب و قابل توجه باشد. یکی دیگر از ویژگی های خوب کابینت های گلاس درخشندگی و براق بودن صفحات این کابینت می باشد.

برای کسب اطلاعات بیش تر به سایت سازا دیزاین مراجعه کنید.

sazadesign...
ما را در سایت sazadesign دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سازا دیزاین sazadesign بازدید : 196 تاريخ : يکشنبه 2 خرداد 1400 ساعت: 23:04

انتخاب رنگ مناسب برای کابینت آشپزخانه
در این مقاله قصد داریم تا شما را با انتخاب رنگ مناسب برای کابینت آشپزخانه آشنا سازیم.
کابینت ها بخش بزرگی از دیوار آشپزخانه را تشکیل می دهند در نتیجه هنگامی که فردی وارد آشپزخانه می شود اولین شیئی ای هستند که باعث جلب نظر می گردند. در نتیجه انتخاب یک رنگ مناسب برای کابینت آشپزخانه شما می تواند باعث جذابیت بیش تر آشپزخانه شما گردد. همان طور که می دانید رنگ سفید محبوب ترین رنگی است که مورد انتخاب اکثر افراد قرار می گیرد علت این امر این است که اشخاص از استفاده از رنگ های روشن دیگر مانند آبی یا زرد واهمه دارند. با این که انتخاب کابینت سفید باعث بزرگ تر بنظر رسیدن فضا می گردد و از جمله رنگ هایی است که با مرور زمان از مد نمی افتد اما شما می توانید با انتخاب رنگ های دیگر باعث تفاوت دلپذیری در محیط آشپزخانه خود شوید.

علت توجه به رنگ کابینت
• انتخاب رنگ کابینت مناسب در فضای داخلی خانه شما نیز تاثیرگذار است.
• یکی از نکاتی که توجه افراد را در هنگام ورود به فضای داخلی آشپزخانه جلب می کند رنگ کابینت می باشد.
• یک رنگ بودن کابینت با بقیه اجزای آشپزخانه یعنی دیوار و سرامیک باعث ایجاد نمای بهتری می گردد.
• همچنین رنگی که برای کابینت خود انتخاب می کنید بهتر است که هماهنگ با اسباب و اثاثیه منزل باشد.

نحوه انتخاب رنگ کابینت
نکته مهمی که باید در نظر گرفت این است که رنگ کابینت آشپزخانه نباید از ترکیبی بیش از دو رنگ ساخته شده باشد زیرا باعث می شود که فضای شما شلوغ تر بنظر برسد. مخصوصا در نظر گرفتن این نکته در آشپزخانه های کوچک مهم تر است. شما می توانید به جای این کار از رنگ هایی که تکمیل کننده همدیگر هستند استفاده نمایید. اگر ابعاد آشپزخانه شما کوچک است می توانید از رنگ های روشن تر و گرم استفاده نمایید و یا اگر تمایل دارید که از رنگ سرد نیز استفاده کنید بهتر است تا رنگ گرم بیش تر از رنگ سرد استفاده شود.

توجه داشتن به ابعاد آشپزخانه
در نظر گرفتن ابعاد آشپزخانه یکی از نکات کلیدی در هنگام انتخاب رنگ می باشد. برای این که رنگ مناسبی انتخاب کنید تنها نمی توان به زیبایی آن رنگ توجه نمود. در این راستا می توان گفت که آشپزخانه هایی که دارای فضای کافی هستند و از نظر ابعاد کوچک نیستند باعث می شود تا شما محدودیتی در انتخاب رنگ نخواهید داشت. ولی اگر از لحاظ اندازه در مضیقه هستید می توانید از رنگ هایی که روشن تر هستند استفاده کنید.

شناخت نوع چوب و رنگ آن
همه ما یه تصویر ذهنی از طرح و رنگ کابینت خود داریم. برای انتخاب نوع چوب کافی است تا از اطلاعات و دانش کارشناسان شرکت سازا دیزاین استفاده کنید. بعد از پشت سر گذاشتن قدم اولیه یعنی انتخاب رنگ و طرح کابینت، حال باید تصمیم بگیرید که کدام نوع چوب برای کابینت شما بهتر است.

هماهنگ کردن رنگ کابینت با رنگ پس زمینه
بعد از این که همه تصمیم گیری ها انجام شد حال نوبت به انتخاب رنگ کابینت می رسد. در این راستا شما می توانید رنگی را که با استایل سایر قسمت های آشپزخانه شما هماهنگ باشد انتخاب کنید. رنگ کابینت بهتر است تا با کاشی های کف و یا رنگ دیوار آشپزخانه هماهنگ باشد. رنگ هایی مانند قهوه ای کم رنگ، خاکی بهترین انتخاب برای رنگ کابینت هستند. این رنگ ها باعث می گردند تا فضای آشپزخانه شما گرم تر و صمیمی تر بنظر برسد و همچنین فضای آرامش بخشی را فراهم می آورند.

رنگ مناسب برای کابینت ام دی اف
MDF ورقه ای است که از چوب های بسیار ریز تولید می شود. ابعاد این چوب ها سپس توسط یک دستگاه در اندازه ای مشخص تولید می شود و آن گاه روکشی بر روی آن ها قرار می گیرد. این کابینت ها قادرند تا به خوبی با دکوراسیون داخلی آشپزخانه شما هماهنگ گردند.
رنگ چوب می تواند انتخاب بسیار خوبی برای این کابینت باشد. به تازگی رنگ مشکی نیز توجه های بی شماری را به خود جلب نموده است. اگر شما نیز این رنگ را انتخاب کرده اید بهتر است توجه داشته باشید که استفاده از رنگ هایی مثل کرم و سفید باعث می شود که فضا از تیرگی رنگ مشکی خارج شود. اما اگر از رنگی مثل نارنجی استفاده کردید می توانید با استفاده از رنگ های خنثی مانند خاکستری یا طوسی باعث شوید که چشمتان آزار نبیند.

درباره رنگ های کابینت ممبران

رنگ های مناسب برای ایجاد یک محیط دلنشین و جذاب
در آشپزخانه هایی که فضای زیادی ندارند و همین طور هنگامی که از رنگ هایی مثل قرمز استفاده کرده اید می توانید با انتخاب رنگ های خنثی مانند سفید و بژ فضای آشپزخانه خود را ساده تر نمایید. طوسی یکی از رنگ های کلاسیک به شمار می رود. حال رنگ خاکستری می تواند با باقی رنگ های موجود در آشپزخانه به خوبی ترکیب گردد و همین طور قابل ذکر است که رنگ خاکستری قابل استفاده در کابینت های مدرن و کلاسیک می باشد. هرچه رنگ خاکستری روشن تر باشد می تواند برای آشپزخانه هایی که کوچک تر هستند مورد استفاده قرار گیرد.

رنگ قهوه ای
بعضی از رنگ ها هستند که بیش تر از سایر رنگ ها کاربرد دارند. رنگ قهوه ای و رنگ های نزدیک به آن از جمله این رنگ ها محسوب می گردند. این رنگ باعث ایجاد فضایی اصلی در آشپزخانه شما می شود. اما وقتی که نیاز به رنگ هایی دارید که به صورت ترکیبی مورد استفاده قرار گیرند از به کاراین رنگ ها خود داری کنید. استفاده از گیاهان در کنار این رنگ ها باعث می شود که فضایی رویایی ایجاد شود.

برای کسب اطلاعات بیش تر درباره کابینت آشپزخانه می توانید به وبسایت سازا دیزاین مراجعه کنید.

sazadesign...
ما را در سایت sazadesign دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سازا دیزاین sazadesign بازدید : 141 تاريخ : يکشنبه 2 خرداد 1400 ساعت: 23:03

ویژگی های مختلف کابینت ام دی اف
در این مقاله قصد داریم تا شما را با ویژگی ها و همین طور مشکلات کابینت ام دی اف آشنا سازیم. برای درک بهتر این موضوع با ما همراه باشید.
کابینت هایی که از جنس MDF ساخته می شوند به دلیل این که از هزینه پایین تر و دوام بهتری نسبت به سایر کابینت ها برخوردار هستند در نتیجه از آن ها در بیش تر منازل استفاده می شود.

قیمت کابینت ام دی اف
در هر کاری و هر انتخابی قیمت یکی از پارامترهای بسیار مهم می باشد که باعث می شود در تصمیم گیری نهایی شما نیز تاثیرگذار باشد. دلیل ارزان تر بودن این کابینت نسبت به سایر کابینت ها این است که این کابینت از چوب های بسیار ریزی به همراه چسب تولید می شود. شما برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه خود با صرف هزینه ای اندک و توسط کابینت ام دی اف قادر خواهید بود تا نمایی زیبا برای آشپزخانه خود خلق کنید. همین طور باید دقت کنید که قیمت پایین تر دلیل به کیفیت بد نخواهد بود.

سهولت در تمیز کردن
به دلیل این که کابینت های ام دی اف از لایه ضخیم تولید نشده اند در نتیجه می توان آن ها را به آسانی مورد شستشو قرار داد. برای تمیز کردن آن ها کافی است تا از یک اسفنج و یا دستمالی نرم استفاده نمایید. اگر لکه ای بر روی کابینت شما است که به راحتی تمیز نمی شود می توانید از مواد شوینده نیز استفاده کنید. ولی نباید از شوینده های قوی مانند الکل بهره ببرید زیرا ممکن است که به کابینت شما آسیب وارد کند. در انتها بعد از تمیز کردن کابینت از یک دستمال نیز برای خشک کردن آن استفاده نمایید.

از شکل نیوفتادن کابینت ام دی اف
کابینت ام دی اف در مقایسه با کابینت هایی که از چوب در ساخت آن ها استفاده شده است دچار تاب خوردگی و انحراف نخواهند شد. تاب برداشتن سبب می شود که نتوان در کابینت را به درستی بست. در این حالت طبقه های کابینت دچار عدم تقارن شده و باعث می شود شکل ظاهری آن تخریب شود. در محیط هایی که رطوبت بالاست امکان ایجاد این نوع مشکلات نیز وجود دارد. در حالی که اگر از کابینت های ام دی اف استفاده کنید دیگر نیازی به نگرانی از بابت رطوبت محیط نخواهید داشت.

تنوع رنگ و طرح
در ساخت این کابینت به دلیل این که از چوب هایی دور ریختنی استفاده شده است در نتیجه تنوع مدل و رنگ آن ها بسیار زیاد خواهد بود و شما می توانید با خیال راحت تری کابینت خود را انتخاب نمایید. کابینت های ام دی اف بیش تر در حالتی که به صورت طرح چوب هستند تولید می گردند. این نوع طرح در ایران نیز نسبت به سایر کشورها محبوبیت بیش تری دارد.
اگر بخواهیم مزایای این کابینت را به طول کلی ذکر کنیم شامل موارد زیر می شود:
داشتن دوام و ماندگاری به دلیل این که در برابر رطوبت مقاوم هستند.
همان طور که قبلا هم ذکر کردیم به دلیل این که در این کابینت ها از چوب هایی استفاده می کنند که قابل بازیافت هستند پس در نتیجه به محیط زیست نیز کمک می شود.
کابینت های ام دی اف در مقابل ضربه نیز دارای مقاومت خوبی هستند پس نیازی نیست که نگرانی خاصی از بابت این که کابینت های شما دچار شکستگی شوند پیش بیاید.
کابینت های ام دی اف دارای شمایل زیبا و نوینی هستند. که همین رنگ ها و مدل های مختلف خود یکی از دلایل آن می باشد. همین طور این کابینت ها دارای سطح همواری نیز می باشند.

مشکلات کابینت ام دی اف
کابینت های ام دی اف به طور کلی طول عمر خوبی دارند ولی اگر دچار آسیب و مشکل گردند برای مثال خراشی در آن ها ایجاد شود می توانند در آینده دچار مشکلات بیش تری نیز گردند. به دلیل این که این کابینت ها را نمی توان تعمیر کرد پس باید بسیار مراقب باشید که دچار هیچ گونه آسیبی نگردند. ولی به طول کلی اجتناب از بعضی آسیب ها غیر ممکن است و همین قضیه باعث می شود تا این کابینت ها بیش تر از سایر کابینت ها نیاز به تعویض داشته باشند.

کابینت های حساس به گرما
این نوع کابینت ها نسبت به گرما مقاومت بالایی ندارند در نتیجه باید از قرار دادن کابینت ام دی اف در کنار گاز بپرهیزید زیرا سطح آن پوسته پوسته می گردد. مخصوصا اگر کابینت شما رنگ شده باشد پس از مدتی کمی از رنگ آن خواهد پرید و یا دچار لکه های زرد می شود.

حساس به آب
کابینت های ام دی اف ای که در برابر رطوبت و آب قرار گیرند دچار تورم می شوند و سطح آن ها باد خواهد کرد. البته برای جلوگیری از این مشکل می توانید تا از روکش هایی استفاده کنید که در برابر آب مقاومت دارند. کم بودن مقاومت این کابینت ها در مقابل آب خود یکی از بزرگ ترین معایب آن محسوب می شود. کابینت های ام دی اف با این که با برخورداری از ملامینه می توانند در مقابل آب مقاومت می کنند ولی اگر درزی در این کابینت ها وجود داشته باشد باعث می شود که آب وارد کابینت شود و پس از مدتی دچار پوسیدگی گردد. البته شما می توانید برای جلوگیری از این مشکل بعد از این که برش کاری را انجام دادید این قسمت را با چسب پوشش دهید و بخش های مختلف آن را در برابر نفوذ آب مقاوم کنید.

برای کسب اطلاعات بیش تر درباره کابینت ام دی اف به وبسایت سازا دیزاین مراجعه کنید.

sazadesign...
ما را در سایت sazadesign دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سازا دیزاین sazadesign بازدید : 174 تاريخ : يکشنبه 2 خرداد 1400 ساعت: 23:02

به گزارش برنا، کابینت ها اجزایی از آشپزخانه هستند که تاثیر بسزایی در دکوراسیون  داخلی شما می گذارند مخصوصا در خانه های ایرانی که این امر بسیار برای خانم ها حائز اهمیت است. انتخاب سبک طراحی کابینت آشپزخانه به علایق افراد مختلف باز می گردد در نتیجه ممکن است تعدادی از افراد سبک کلاسیک و تعدادی به مدرن علاقه داشته باشند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با دو سبک پرطرفدار یعنی سبک کابینت مدرن و کابینت ام دی اف آشنا کنیم.

کابینت مدرن چیست؟

کابینت های مدرن دارای طراحی بسیار ساده ای هستند. به  طول کلی ویژگی اصلی کابینت های مدرن سبک ساده آن هاست. همان طور که می دانید کابینت های کلاسیک از این نظر کاملا بر خلاف کابینت های مدرن هستند.

ویژگی های اصلی کابینت مدرن آشپزخانه:

طبق مد روز:

با این که می توان کابینت کلاسیک را نیز بر طبق مد روز طراحی کرد ولی وقتی حرف از سادگی طراحی در میان باشد، کابینت های مدرن حرف اول را می زنند. کابینت مدرن سبکی بسیار نو و تازه است که با این ویژگی خود می تواند دکوراسیون داخلی خانه شما را زیبایی خاصی بخشد.

سادگی کابینت مدرن:

در طراحی کابینت مدرن از سبک ساده ای استفاده شده است و در آن به هیچ وجه از نقش ها و طرح های پیچیده استفاده نشده است.

امتداد داشتن کابینت مدرن تا سقف:

کابینت مدرن از سایر کابینت ها بلندتر است و گاهی اوقات حتی تا سقف نیز امتداد دارند. انواعی از کابینت های مدرن هستند که به دلیل سادگی بیش از اندازه خود شبیه دیوارهای آشپزخانه بنظر می رسند مخصوصا انواعی از کابینت های مدرن که دستگیره ندارند.

کابینت مدرن بدون دستگیره یا با دستگیره ساده:

کابینت های مدرن می توانند در نوع دستگیره دار یا بدون دستگیره طراحی گردند. به دلیل این که کابینت های مدرن دارای سبکی ساده هستند نباید در طراحی دستگیره آن ها از مدل های پیچیده و پر نقش و نگار استفاده کرد و اگر کابینت مدرن شما  دارای دستگیره باشد باید از انواع ساده آن استفاده کرد.

 اگر شما هم از جمله افرادی هستید که سادگی طراحی کابینت برای شما حائز اهمیت هست می توانید از کابینت مدرن بدون دستگیره استفاده کنید. در کابینت های مدرن بدون دستگیره از مگنت هایی استفاده می شود که با فشار باز و بسته می گردند. جالب است بدانید که نوعی از کابینت های مدرن هستند که در آن ها از دستگیره های مخفی استفاده می شود.

کابینت ام دی اف

ام دی اف یک کلمه انگلیسی است که به تخته فیبری با چگالی متوسط اشاره دارد.

ورقات MDF  در ساخت کابینت های آشپزخانه یا سایر وسایل چوبی مثل تخت مورد استفاده قرار می گیرند. تخته فیبر ها با تراکم های مختلف از فیبرهای چوبی ساخته می گردند. در واقع در ساخت تخته فیبر از چوب های سخت و نرم استفاده می شود. برای ساخت تخته فیبر تکه های چوب با رزین و موم ترکیب می شوند و بعد از حرارت دیدن فشرده شده و محصول نهایی حاصل می گردد.

برای توضیح دقیق تر می توان گفت که اگر تخته فیبر دارای چگالی پایینی باشد از آن به عنوان خرده چوب یا نئوپان یاد می شود. در ساخت نئوپان از خرده چوب هایی استفاده می شود که  دارای اندازه کوچکتری نسبت به چوب های به کار رفته در ام دی اف هستند. یکی از دلایلی که باعث می شود تا نئوپان از ام دی اف ارزان تر باشد این است که در ساخت نئوپان از خاک اره استفاده می شود. اما همین امر باعث می گردد که تا نسبت به ام دی اف ضعیف تر باشند. حال اگر در ساخت ورقات ام دی اف از تخته چوب هایی با تراکم بالا استفاده کنیم از آن به عنوان اچ دی اف یاد می کنند. ورقات HDF در مقایسه با ام دی اف نیاز به حرارت و فشردگی بیش تری دارند. با این که اچ  دی اف ها مقاومت بالایی دارند اما به دلیل این که قیمت آن ها از ورقات ام دی اف بیش تر است استفاده از ورقات ام دی ام به صرفه تر می باشد.

کاربرد ام دی اف:

بیش ترین کاربرد ام دی اف استفاده از آن در کابینت ام دی اف است.

به دلیل این که کابینت های ام دی اف می توانند با روکش های مختلف و در رنگ ها و نقش های مختلف طراحی گردند محبوبیت بالایی در بین مشتریان دارند. از ام دی اف در وسایلی همچون تخت، کمد و سایر وسایل چوبی استفاده می شود.

مزیت های استفاده از کابینت ام دی اف:

استفاده از کابینت های ام دی اف به دلیل این که در ساخت آن ها از خرده چوب استفاده می شود بسیار ارزان تر از سایر ورقات است.

به دلیل این که در ساخت کابینت ام دی اف از چوب های بازیافت شده استفاده می گردد در نتیجه به محیط زیست آسیبی وارد نمی شود.

تنوع رنگی کابینت ام دی اف به دلیل استفاده از روکش های مختلف از سایر کابینت ها بیش تر است.

برای کسب اطلاعات بیش تر درباره کابینت آشپزخانه می توانید به وبسایت سازا دیزاین مراجعه کنید.

sazadesign...
ما را در سایت sazadesign دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سازا دیزاین sazadesign بازدید : 176 تاريخ : يکشنبه 2 خرداد 1400 ساعت: 23:02

 طبق خبر منتشر شده در پارس نیوز می توان گفت که کابینت ها از مهمترین قسمت های هر خانه ای به شمار می روند. در نتیجه دکوراسیون  داخلی آشپزخانه ها در زیبایی فضای داخلی شما بسیار تاثیر گذار هستند. حال باید گفت که انتخاب کابینت مناسب که قسمت وسیعی از آشپزخانه را تشکیل می دهند بسیار ضروری است.  حتی چگونگی قرار گرفتن وسایل مختلف در آشپزخانه می تواند در طراحی فضای داخلی آن تاثیرگذار باشد.

نحوه طراحی کابینت آشپزخانه

نوع کابینت آشپزخانه با توجه به جنس آن می تواند متفاوت باشد. انواع مختلف کابینت آشپزخانه برای سبک های متفاوت استفاده می شوند. کابینت ها قسمتی از آشپزخانه هستند که نگاه هر بیننده را در هنگام ورود به فضای آشپزخانه به خود جلب می کنند. برای انتخاب یک کابینت مناسب شما باید علاوه بر جنس آن فاکتورهایی مانند اندازه آشپزخانه، دکوراسیون آشپزخانه و هزینه کابینت را نیز در نظر بگیرید.

کابینت های آشپزخانه ای که از چوب ساخته شده اند نمایانگر سبک کلاسیک و قدیمی می باشند. کابینت های آشپزخانه می توانند از فلز نیز ساخته گردند. برای یک انتخاب مناسب می توانید مزایا و معایب هر دو کابینت چوبی و فلزی را در نظر بگیرید سپس تصمیم گیری کنید. کابینت ها فقط در دکوراسیون آشپزخانه تاثیر ندارند بلکه مهمترین کاربرد آن ها ذخیره و نگهداری مواد غذایی، ادویه جات و سایر وسایل آشپزخانه  به صورت اصولی و مناسب است.

کابینت آشپزخانه از نوع چوبی

چوب اولین قطعه ای ایست که در ساخت کابینت آشپزخانه از آن استفاده می شده است . کابینت های تمام چوب، کابینت هایی که روکش چوبی دارند، کابینت های پی وی سی و کابینت ممبران از چوب ساخته می شوند. اکثر چوب های مورد استفاده در کابینت ها از نوع افرا، گردو، صنوبر و درخت بلوط هستند.

کابینت آشپزخانه از نوع فلزی

امروزه کمتر کسی از کابینت های فلزی در ساخت کابینت آشپزخانه خود استفاده می کند. حتی با این که کابینت فلزی قیمت بالایی ندارد و می تواند از انواع مختلف فلز ساخته شود ولی کمتر کسی خواستار انتخاب فلز برای ساخت کابینت آشپزخانه خود است.

ویژگی های کابینت ام دی اف

  • کابینت های ام دی اف می توانند در مقابل رطوبت و گرما مقاومت خوبی از نشان دهند.
  • کابینت های ام دی اف قابلیت پیاده سازی طرح های متنوعی را دارا می باشند.
  • کابینت ام دی اف به سادگی قابل شستشو است.
  • کابینت ام دی اف قیمت بالایی ندارد.

درباره کابینت های گلاس

ورقات های گلاس از ام دی اف و روکش های پلاستیکی آن از نوع پلکسی گلس ساخته می شوند. ورقه گلس از یک سمت از پلکسی گلاس و از قسمت دیگر از مواد ارزان تری پوشیده شده است. پلکسی گلاس خاصیتی براق و جذاب دارد که باعث براق شدن کابینت های گلاس می گردد. از صفحات پلکسی گلاس به دلیل خاصیت براق اشان در ساخت سایر وسایل چوبی مانند تخت و کمد استفاده می شود. از دیگر ویژگی های پلکسی گلاس خاصیت ضد آب بودن آن است. ولی باید  توجه داشت که هرچه جنس روکشی که بر روی طرف دیگر هایگلاس قرار می گیرد بهتر باشد مقاومت آن دربرابر آب نیز بیش تر می گردد. صفحات های گلاس دارای تنوع طرحی و رنگی بسیاری هستند. در نتیجه از ورقات های گلاس به دلیل تنوع بالایی دارند که می توان در ساخت کابینت ها و فضای داخلی ساختمان استفاده کرد و دارای قیمت بسیار مناسبی نیز می باشند.

ویژگی های ورقات های گلاس

های گلاس دارای مزایای زیادی است که در ادامه به توضیح هر یک از آن ها خواهیم پراخت.

براق بودن

 براق بودن صفحات های گلاس تنها یکی از ویژگی های آن می باشد. لازم به ذکر است که ورقات های گلاس با این که سطح براقی دارند اما همین براق بودن آن می تواند موجب کثیف شدن آن گردد. براق بودن کابینت توجه افراد را به خود جلب کرده و باعث زیبایی بیش تر فضای داخلی آشپزخانه خواهد شد.

میزان ماندگاری دربرابر رطوبت

همان طور که قبلا هم ذکر شد کابینت های گلاس  می تواند به خوبی دربرابر رطوبت از خود مقاومت نشان دهد و حتی جالب است که بدانید های گلاس دوام بهتری از ام دی اف دارد. دلیل این امر این است که روکش این ورقات از نوع پلی گلاس می بشد.

نمای زیبا

کابینت های گلاس می تواند در طرح های بسیار متنوعی ساخته گردد. در نتیجه هنگام خرید کابینت هیچ مشکلی در انتخاب شما وجود ندارد و به راحتی می توانید طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید.

ماندگاری و طول عمر زیاد

کابینت ها  از هر جنس و ماده ای که ساخته شده باشند بعد از مدت زمانی بر اثر عوامل محیطی دچار فرسودگی شده و قابل استفاده نمی باشند پس انتخاب کابینتی که از مواد بادوام ساخته شده باشد بسیار مهم است. حال در زمان انتخاب کابینت های گلاس اگر این کابینت از ماده بادوامی ساخته شده باشد دیگر نگرانی از بابت تعمیر آن وجود ندارد.

برای کسب اطلاعات بیش تر درباره کابینت آشپزخانه می توانید به وبسایت سازا دیزاین مراجعه کنید.

sazadesign...
ما را در سایت sazadesign دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سازا دیزاین sazadesign بازدید : 159 تاريخ : يکشنبه 2 خرداد 1400 ساعت: 23:02

کابینت ممبران چیست؟

طبق خبر منتشر شده در نسیم آنلاین یکی از پر استفاده ترین قسمت های آشپزخانه بعد از گاز کابینت ها می باشند. با استفاده از کابینت می توان اجزا و وسایل مختلف موجود برای آشپزی یا ظرف و ظروف ها را سازمان دهی و نظم بخشید. کابینت ممبران از جمله کابینت هایی است که امروزه در بیش تر آشپزخانه می توان آن ها را پیدا کرد. کابینت ممبران همچنین دارای طرح ها و انواع مختلفی است که اگر با CNC بر روی آن نقش های مختلفی زده شود جذابیت آن دو چندان خواهد گشت. در مراحل تولید کابینت ممبران از روکشی از جنس ممبران استفاده می شود. در این راستا ورقات PVC بر روی MDF متصل می شوند و سپس با ابزارهایی همانند چسب و ... پوشش را متصل می کنند. برای کاهش هزینه ها در هنگام تولید کابینت ممبران تنها در یک طرف آن از پوشش ممبران استفاده شده و برای طرف دیگر از PVC استفاده می کنند.

حال به بررسی ویژگی های کابینت ممبران خواهیم پرداخت.

به دلیل این که این کابینت را می توان به صورت کلاسیک یا مدرن عرضه و تولید نمود. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی مزیت های این کابینت به صورت اختصاصی بپردازیم.

قیمت کابینت ممبران

قیمت کابینت ممبران یکی از ویژگی های اصلی برای انتخاب این کابینت به شمار می رود. همان طور که قبلا هم ذکر کردیم کابینت های ممبران به دلیل اینکه در دو طرفشان از ممبران استفاده نشده است دارای قیمت پایینی می باشند. در این راستا افراد می توانند فقط با صرف هزینه ای اندک آشپزخانه خود را مزین به کابینت هایی زیبا و مناسب سازند و همین طور لازم به ذکر است که کابینت های ممبران دارای قیمت پایین تری نسبت به انواع دیگر می باشند. در نتیجه این کابینت ها یکی از انواع اقتصادی به شمار می روند. قیمت کابینت های ممبران بستگی به نوع طراحی و کلاسیک و یا مدرن بودن آن دارد. قیمتی که برای کابینت هایی که بر روی زمین و یا به روی دیوار نصب می شوند به صورت مشترک حساب می گردد. به این صورت که کابینت هایی که بر روی زمین هستند شصت درصد و کابینت هایی که روی دیوار قرار می گیرند حدود چهل درصد را در بر میگیرند. به طور کلی این قیمت شامل چند متر از هر کابینتی که روی زمین و دیواراست و همچنین شامل زیر چراغ و... نیز می گردد.

طرح کلاسیک و مدرن کابینت ممبران

یکی از ویژگی های بسیار خوب کابینت ممبران توانایی استفاده از آن ها در حالت مدرن و کلاسیک است. اگر بر روی کابینت ممبران از نقش و طراحی های برجسته استفاده گردد ظاهر آشپزخانه شما جذاب تر و چشم نوازتر خواهد شد.

دارا بودن تنوع رنگی در کابینت ممبران

به دلیل گستره وسیع رنگی این کابینت ها شما به راحتی قادر هستید تا رنگ مورد نظر خود را با توجه به سبک طراحی داخلی آشپزخانه خود  انتخاب کنید. در واقع از اصلی ترین دلایل انتخاب این طرح بعد از قیمت مناسب آن وجود رنگ های متنوع  این کابینت است و همین طور قادر هستید تا الگوها و نقش های مختلفی را بر روی MDF خود حک کنید.

نبود هیچ گونه حفره در کابینت ممبران

با وکیوم شدن PVC روی MDF هیچ گونه حفره و رخنه ای باقی نمی ماند. نبود حفره مانع از جمع شدن حشرات موذی لابه لای کابینت ها و همین طور گرد و غبار می شود در نتیجه عمر کابینت افزایش می یابد.

جلوگیری از نفوذ آب

کابینت های ممبران از جمله کابینت هایی هستند که مقاومت خوبی دربرابر رطوبت و آب دارند . کابینت ممبران قابل شستشو با آب می باشد. همچنین این کابینت ها  نیازی به روغن کاری و رنگ کردن ندارند. در واقع کابینت های ممبران به این علت دربرابر آب و رطوبت مقاوم هستند که از MDF ساخته شده اند.

انعطاف پذیری روکش ممبران

روکش های ممبران به دلیل این که بسیار منعطف هستند می توان از آن برای نوار لبه استفاده کرد. اگر در درب های کابینت استفاده از ماشین ضروری باشد می توان از پی وی سی نیز استفاده نمود. این انعطاف پذیری سبب می شود تا بتوان طرح های عمیق تری را بر روی پوشش حک کرد.

برخی از ویژگی های کلی کابینت ممبران

  • مشکلات تنفسی که به دلیل استفاده از روکش ملامینه ایجاد می شود در این روکش ها وجود ندارد.
  • محققان به این نتیجه رسیده اند که ورقات MDF به دلیل این که دارای وینیل می باشند می توانند به محیط زیست ضرر وارد کنند برای رفع این مشکل کافی است آن ها را با ممبران ترکیب نمود.
  • برای تمیز کردن کابینت ممبران کافی است از یک دستمال مرطوب استفاده کنید. همچنین این کابینت ها برخلاف کابینت های چوبی نیاز به هیچ گونه رنگی ندارند.

حال که با ویژگی های کلی کابینت ممبران آشنا شدید می توانید با مراجعه به سایت سازا دیزاین که یکی از بهترین سایت ها در زمینه تولید کابینت های مختلف است از قیمت و نحوه خرید این کابینت مطلع شوید.

sazadesign...
ما را در سایت sazadesign دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سازا دیزاین sazadesign بازدید : 157 تاريخ : يکشنبه 2 خرداد 1400 ساعت: 23:01

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، کابینت ها از اجزای مهم در هر آشپزخانه ای می باشند. به همین علت انتخاب کابینتی که بتواند با دکوراسیون آشپزخانه شما متناسب باشد و همین طور باعث زیبایی و نمایی چشم گیر شود اهمیت بسیاری دارد. انتخاب کابینت آشپزخانه مناسب اهمیت بالاتری نسبت به استایل دیوارها و کف آشپزخانه دارد. در انتها با توجه به الویت ها و همین طور سلیقه و نظر خود اقدام به انتخاب کابینت آشپزخانه می کنید. همین طور که می دانید از کابینت ها در جهت ذخیره کردن مواد غذایی مختلف و یا نگهداری ظرف و ظروف مورد نیاز در هنگام آشپزی استفاده می شود در این راستا هرچه محیط آشپزخانه دارای نظم و انضباط بیش تری باشد شما قادر هستید تا به طور مناسب آشپزخانه خود را مدیریت نمایید.

المان های مهم در هنگام انتخاب کابینت آشپزخانه

دکوراسیون و فضای داخلی آشپزخانه

اولین کاری که در هنگام انتخاب کابینت آشپزخانه باید مورد بررسی قرار بگیرد این است که دکوراسیون آشپزخانه شما از چه سبکی پیروی می کند. به طول کلی طراحی کابینت ها بر مبنای دو سبک مدرن و کلاسیک صورت می گیرد. در نتیجه شما با توجه به این که سبک دکوراسیون آشپزخانه شما چگونه است می توانید یکی از این دو سبک را انتخاب نمایید. در سبک مدرن از طراحی پیچیده ای برای آشپزخانه شما استفاده نمی شود. این سبک باعث می شود که کابینت های مدرن در مقایسه با کابینت های کلاسیک عرض کمتری داشته باشند. یکی دیگر از مزایایی سبک مدرن این است که باعث می شود تا کابینت آشپزخانه شما دارای وزن پایین تری باشد و همین طور می توانند به صورت یک رنگ طراحی گردند. در طراحی کابینت آشپزخانه بیش تر از ورقات های گلاس و پی وی سی استفاده می شود. اما کابینت هایی که در حالت کلاسیک طراحی می شوند بسیار متفاوت هستند. این کابینت ها از چوب تولید می شوند و طراحی زیبا و چشم نوازی دارند. از تفاوت های کابینت کلاسیک با کابینت مدرن این است که این کابینت دارای ارتفاع کوتاه تری نسبت به کابینت مدرن است و همین طور این کابینت عمق بالاتری دارد.

رنگ

یکی از موارد قابل توجه در هنگام انتخاب کابینت آشپزخانه رنگ آن می باشد. اگر آشپزخانه شما دارای ابعادی کوچک است باید بدانید که مناسب ترین رنگ برای این نوع آشپزخانه ها رنگ های روشن تر می باشد. زیرا این رنگ ها باعث می شوند که آشپزخانه شما بزرگ تر بنظر برسد و به صورت مخالف اگر آشپزخانه شما بسیار بزرگ است انتخاب رنگ های تیره باعث می گردد تا آشپزخانه کوچک تر بنظر برسد. همچنین لازم به ذکر است که شما باید توجه داشته باشید که اگر از ترکیب چندین رنگ برای کابینت خود استفاده کنید این مسئله موجب می شود که آشپزخانه شما شلوغ تر بنظر برسد. در نتیجه شما با دو انتخاب مواجه هستید در حالت اول می توانید کابینت آشپزخانه خود را تنها با یک رنگ انتخاب کنید و در حالت دوم رنگ های ترکیبی انتخاب شده مکمل همدیگر باشند. از دیگر نکات قابل توجه این است که انتخاب رنگ هایی مانند سبز و قرمز می تواند بعد از مدتی باعث خستگی چشم ببینده گردد و چشم گیری و نمای آن بعد از مدتی کاهش یابد.

بدنه کابینت آشپزخانه

جنس ورقه ای که کابینت آشپزخانه از آن ساخته می شود یکی دیگر از نکات مهم می باشد. به طور کلی ام دی اف از رایج ترین قطعاتی است که از آن در ساخت کابینت ها استفاده می کنند. چوب های نئوپان شباهت بالایی به ام دی اف دارند و  اگر کابینت سازان به دلیل قیمت پایین تر آن از این نوع چوب ها استفاده کنند ممکن است که مشتریان متوجه این نکته نگردند ولی باید بدانید که نئوپان در مقایسه با MDF از کیفیت پایین تری برخوردار است پس درهنگام خرید این نکته را مد نظر داشته باشید که از شرکت های معتبری همچون سازا دیزاین اقدام به خرید کابینت خود نمایید. اگر کابینت شما با نئوپان و روکش هایی که از جنس کاغذ هستند پوشیده شده باشد کیفیت کار بسیار پایین خواهد بود و نکته دیگر این است که لبه کابینت آشپزخانه باید نوار کاری شده باشد زیرا این کار باعث می شود تا بدنه کابینت نمای جذاب تری پیدا کند.

درب کابینت آشپزخانه

از مدل درهای مختلفی می توان برای کابینت آشپزخانه استفاده کرد. درهای کابینت می توانند به حالت های مختلفی مانند مسطح و یا تورفته مورد طراحی قرار گیرند. درهای کابینت باعث زیبایی دوچندان کابینت شما می شوند. در نتیجه برای انتخاب درهای کابینت نیز توجه به نوع سبکی که آشپزخانه شما دارد ضروری است.

صفحه کابینت آشپزخانه

به دلیل این که کابینت های آشپزخانه در معرض دائمی آسیب قرار دارند پس در انتخاب آن باید به نحوه ای عمل کرد که بتوانند به صورت مناسب در برابر عوامل مخربی همچون آلودگی ها و ... مقاومت کنند. زیرا این آسیب ها با گذشت زمان باعث فرسایش کابینت شما خواهند شد.

شرکت سازا دیزاین یکی از شرکت بسیار معروف و معتبر در زمینه ساخت و طراحی انواع کابینت ها می باشد. شما می توانید برای یک انتخاب آسان و با کیفیت در هر زمان با کارشناسان این شرکت تماس حاصل کنید.

sazadesign...
ما را در سایت sazadesign دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سازا دیزاین sazadesign بازدید : 207 تاريخ : يکشنبه 2 خرداد 1400 ساعت: 23:01

بر طبق خبر منتشر شده در آفتاب آنلاین قسمت هایی از خانه هستند که دکوراسیون آن نسبت به سایر نقاط منزل مهم تر است و باید توجه ویژه ای به آن صورت گیرد. آشپزخانه از جمله این قسمت ها می باشد زیرا تمام پخت و پز خانه و همین طور شستشوی ظرف ها و دیگر وسایل در این ناحیه صورت می گیرد.

کابینت ممبران
قسمت هایی از خانه هستند که دکوراسیون آن نسبت به سایر نقاط منزل مهم تر است و باید توجه ویژه ای به آن صورت گیرد.  آشپزخانه از جمله این قسمت ها می باشد زیرا تمام پخت و پز خانه و همین طور شستشوی ظرف ها و دیگر وسایل در این ناحیه صورت می گیرد. پس باید نمای داخلی آن به گونه ای باشد که فرد در آن احساس آرامش کند. در نتیجه کابینت ها که بخش وسیعی از دکوراسیون را شامل می گردند یکی از بخش های مهم هستند که تاثیر فراوانی در جلوه آشپزخانه شما دارند.  کابینت های آشپزخانه می توانند از مواد مختلفی تولید شوند که هر ماده ای ویژگی ها و مشکلات خاص خود را دارد. یکی از انواع مشهوری که کابینت آشپزخانه از آن تولید می شود کابینت ممبران است. این کابینت به خاطر مزایای زیادی که دارد باعث شده است تا عده افرادی که خواهان این کابینت شده اند هر روزه بیش تر گردد. کابینت های ممبران قابلیت تولید شدن در 2 حالت مدرن و حالت کلاسیک را دارا می باشند. پس حتما تا با حال متوجه شده اید که با افزایش جلوه آشپزخانه، جلوه و نمای خانه شما نیز زیباتر خواهد شد. سبک کابینت مشخص کننده این است که جنس آن به چه صورت باشد. هر کابینتی دارای ویژگی های مثبت و منفی است که کابینت ممبران نیز از این قضیه مستثنی نمی باشد. اما خوب است بدانید که ویژگی های فوق العاده کابینت ممبران سبب شده است که بیش ترین سفارش را در بین مشتریان داشته باشد. با این که کابینت ممبران قابلیت تولید در سبک مدرن را دارا می باشد اما این کابینت بیش تر در حالت کلاسیک طراحی می شود.

تعریف کابینت ممبران
اگر از پوشش ممبران برای کابینت استفاده شود می توان گفت که نوع آن از ممبران می باشد. در واقع ممبران قطعه ای است که به صورت PVC بر روی سایر قطعات قرار می گیرد. این ورقه قابلیت این را دارد که بر روی قطعاتی همچون MDF و سایر قطعات قرار گیرد و باعث نما و جلوه بهتر آن ها می گردد.

برای درست کردن این کابینت تنها کاری که لازم است انجام گیرد این است که ابتدا صفحاتی که MDF نپخته و یا MDF ای هستند که قبلا توسط دستگاه روی آن ها ابزار خورده است را چسب کاری کنند سپس توسط سیستم ویژه ای، پوشش ممبران بر روی آن متصل می گردد. قیمت کابینت ممبران در صورتی که تنها یک طرف آن ممبران قرار گیرد و در قسمت دیگر PVC نصب شود بسیار پایین می شود.
حالا شاید برای شما این سوال مطرح گردد که کابینت ممبران چگونه به کابینت کلاسیک تبدیل می شود؟
برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که هنگامی که بر روی MDF طرح هایی زده شود که آن طرح ها از سبک کلاسیک باشند این کابینت تبدیل به کابینت کلاسیک می گردد و در صورتی که بدون این نقش ها روکش شود کابینت مدرن تولید می گردد. کابینت های ممبران از نظر مدل بسیار غنی و پرتنوع می باشند. اگر در این کابینت ها از پوشش هایی استفاده شود که دارای سطح درخشنده ای هستند این کابینت تبدیل به کابینت مدرن می گردد. به طور کلی می توان از دو نوع روکش استفاده کرد حالت اول برای هر دو سبک کلاسیک و مدرن قابل استفاده است و حالت دوم به دلیل این که از نظر جنسی ضخیم است و درخشندگی بیش تری دارد تنها در نوع مدرن استفاده می شود. انتخاب این کابینت باعث می شود که جلوه و اثرگذاری آشپزخانه شما در نگاه بیننده افزایش یابد.

حال به بررسی ویژگی ها و مزایای کابینت ممبران می پردازیم:
پیشرفت تکنولوژی سبب شده است که بتوانیم انواع مختلف نقش ها و الگوهای مختلف را بر روی MDF نقش ببندیم و در نتیجه تنوع این مدل نسبت به سایر مدل ها بسیار بیش تر می باشد.
بهترین ویژگی این کابینت قسمت بسیار پایین آن می باشد. همان طور که می دانید کابینت های کلاسیک اگر از چوب طبیعی ساخته گردند قیمت آن ها بسیار بالا خواهد بود ولی کابینت ممبران این قابلیت را دارد که بتوان بر روی آن ها طرح هایی شبیه به چوب را اجرا نمود پس شما با صرف هزینه ای پایین تر دارای کابینتی بسیار زیبا خواهید شد.
امروزه شرکت های کابینت سازی بسیاری در سطح کشور وجود دارد. برای یک انتخاب آگاهانه و اصولی، یکی از بهترین شرکت ها در این زمینه شرکت سازا دیزاین می باشد. شرکت سازا دیزاین با داشتن تجربه و استفاده از کارشناسان و معماران متخصص به خوبی توانسته است تا رضایت مشتریان خود را فراهم نماید.
یکی از شرکت های معتبر و برتر در زمینه طراحی کابینت شرکت سازا دیزاین می باشد. شرکت سازا دیزاین با داشتن تجربه طولانی و برخوردار بودن از متخصصان کارآمد توانسته است که رضایت مشتریان را به خوبی به خود جلب نماید.

sazadesign...
ما را در سایت sazadesign دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سازا دیزاین sazadesign بازدید : 152 تاريخ : يکشنبه 2 خرداد 1400 ساعت: 23:00

کابینت ام دی اف چیست؟

بر طبق خبر منتشر شده در ایلنا MDF ها از قطعات متفاوتی تولید می شوند که جرم آن در حدود پانصد تا هشتصد کیلوگرم می شود. این ام دی اف ها از چوب ، مخصوصا چوب درخت کاج تولید می شوند. ام دی اف ها از ترکیب چوب و رزین ساخته می گردند. روش کار به این صورت است که این ترکیب زیر گرما و فشار واقع می شود و به همین دلیل دوام آن ها نسبت به گرمای آتش نیز بیش تر شده و از چوب معمولی عملکردی بهتری خواهند داشت. یکی از ویژگی های خوب ورقات MDF این است که می توان بر روی آن ها ماشین کاری انجام داد. ضخامت این ورقات بین سه تا چهل میلی متر است.

کابینت ام دی اف مناسب برای آشپزخانه

اساس ساخت ورقات MDF بر پایه چوب های بسیار ریز است که دیگر قابل استفاده  نمی باشند. به  همین دلیل علاوه بر قیمت بسیار پایین این ورقات دارای رنگ ها و نقش های بسیار زیادی نیز می باشند. به همین علت کابینت ام دی اف مشتریان زیادی در بازار دارد. ام دی اف ها به صورت کاملا مناسبی می توانند با دکور داخلی خانه شما هماهنگ گردند در نتیجه فضای داخلی خانه شما زیباتر خواهد شد. همچنین این صفحات قابلیت و دوام خوبی در برابر سرو صدا و گرما نیز دارند.

ویژگی های کابینت ام دی اف

به دلیل این که ورقات ام دی اف به خوبی قا‌‌درند تا در برابر عوامل محیطی مانند رطوبت دوام داشته باشند بنابرین بسیاری از افراد از این نوع کابینت ها در محیط آشپزخانه که به دلیل پخت و پز دارای رطوبت بالایی است استفاده می کنند. به دلیل این خصوصیات فوق العاده از این صفحات برای سایر وسایل چوبی مانند تخت خواب و مبل استفاده می کنند. MDF حتی در مقابل گرما نیز مقاومت خوبی از خود به نمایش می گذارد و همچنین می تواند در برابر نفوذ صدا نیز عایق باشد.

ابزار زنی آسان

ویژگی ابزار زنی فقط مختص به ام دی اف نیست. همان طور که می دانید از ام دی اف در کابینت های گلاس و ممبران نیز استفاده می کنند. علت این امر این است که این صفحات بسیار نرم بوده در نتیجه به راحتی می توان بر روی آن کارهای مختلفی انجام داد. البته باید توجه داشته باشید که از ابزار زدن زیاد روی این ورقات خود داری کنید زیرا بعد از مدتی پیچ ها در جای خود شل خواهند شد.

سطح هموار کابینت ام دی اف

داشتن سطی صاف باعث شده است که این کابینت ها دارای ظاهری بسیار جذاب باشند و یکی از مزیت های خوب این کابینت محسوب می شود.

دوام صفحات ام دی اف

کسانی که دارای اسباب و وسایل بسیاری در آشپزخانه خود هستند نیازی نیست که نگرانی از بابت وزن این وسایل داشته باشند زیرا این کابینت ها به خوبی می توانند در برابر این آسیب ها مقاومت کنند و در نتیجه مشکلی از بابت خم و شکسته شدن وجود ندارد. همچنین این کابینت ها مقاومت خوبی نیز در برابر ضربه دارند.

صفحات ام دی اف با توجه به خواص آن ها به چند دسته تقسیم می شوند:

 

Mdf نازک: از ام دی اف های نازک در قسمت دیوارها و پوشش سقف، صنایع ماشین و قسمت پشتی کابینت ها استفاده می شود.

MDF های ضخیم:  ورقات ام دی اف ای دارای ابعادی در حدود سی تا چهل میلی متر و چهل و پنج تا شصد میلی متر هستند. به دلیل این که این صفحات قطور هستند به راحتی قابلیت ماشین کاری را دارا می باشند به همین دلیل برای ساخت وسایل چوبی بسیار مناسب می باشند.

مقاومت ورقات ام دی اف نسبت به حشرات

اگر ورقات ام دی اف از راش تولید شده باشند مقاومت خوبی در برابر حشرات در مقایسه با درخت کاج نخواهند داشت.

تمیز کردن کابینت ام دی اف

پاکیزه و تمیز نگه داشتن وسایل موجود در آشپزخانه یکی از نکات مهم در بهداشت و سلامت اعضای خانواده می باشد. همان که می دانید چربی و سایر آلودگی پس از مدتی ظاهر کابینت شما را از بین برده و همین طور باعث  فرسودگی کابینت خواهند شد. برای تمیز کردن آن ها کافی است تا چند نکته ساده را رعایت کنید. برای شروع با استفاده از یک دستمال کابینت خود را گردگیری کنید. در قدم اول با استفاده از مایع و آب می توانید سایر آلودگی ها را از سطح کابینت پاک کنید. برای این کار کافی است تا از یک دستمال یا اسفنج استفاده کنید. بعد از پاک کردن کابینت حتما آن را خشک نمایید تا لکه ای بر روی آن ایجاد نشود.

برای کسب اطلاعات بیش تر درباره کابینت ام دی اف به سایت سازا دیزاین مراجعه کنید.

sazadesign...
ما را در سایت sazadesign دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سازا دیزاین sazadesign بازدید : 175 تاريخ : يکشنبه 2 خرداد 1400 ساعت: 23:00

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کابینت های گلاس دارای ظاهر جذاب تر و زیباتری نسبت به سایر کابینت ها هستند. به همین دلیل مشتریان این کابینت نسبت به سایر کابینت ها بیش تر می باشد. برای این که شما را بیش تر با این کابینت آشنا سازیم باید بگوییم که این کابینت از پلیمری تولید می شود که این پلیمر از شیشه، شفافیت بالاتری داشته و میزان مقاومت و کیفیت آن به حدی است که می توان از آن برای ساخت سایر وسایل منزل نیز استفاده کرد.

تعریف کابینت های گلاس

این کابینت ها از دو قسمت  تشکیل شده اند. Mdf  قسمت اصلی این کابینت ها را تشکیل می دهد. پس باید بدانید که هیچ کابینتی تنها از های گلاس ساخته نشده است و به طور ساده تر mdf حاوی مواد مختلفی است که های گلاس نیز از جمله این مواد به شمار می رود. در یک سمت  mdf ورقات های گلاس قرار گرفته است. قسمتی از  mdfکه درون کابینت است با مواد دیگری روکش می شود. در نتیجه قسمت بیرونی و داخلی با یکدیگر فرق دارند. پلیمری که های گلاس از آن تولید می شود پلی متیل متاکریلات نام دارد که بیش تر به اسم پلکسی گلاس نیز مشهور است. به طور خلاصه شما در ظاهر، های گلاس را می بینید ولی در داخل آن mdf وجود دارد. های گلاس ها برگرفته از نام خود دارای ظاهر شفاف و درخشنده ای هستند. نوعی از ورقات های گلاس وجود دارند که به خاطر این که می توانند در مقابل آب و سایر مواد مرطوب مقاومت کنند از محبوبیت بیش تری نیز برخودار می باشند. این کابینت به دلیل خصوصیات شگفت انگیزی که دارد برای استفاده در فضای داخلی شما بسیار مناسب می باشند و باعث جذابیت و زیبایی آشپزخانه شما می گردند. همان طور که قبلا هم ذکر کردیم از بهترین خوبی های این کابینت وجود ظاهر براق آن می باشد که باعث شده در بازار مشتریان زیادی را به خود جلب نماید.جنس کابینت های گلاس

کابینت های گلاس با وجود این که از mdf نیز ساخته شده است ولی این ورقه جلوه زیبایی ندارد به همین دلیل است که کابینت سازان از روکش هایی که باعث نمای بهتر محصول خود می شوند استفاده می کنند. پلگسی گلاس ها ورقاتی هستند که جنس آن ها بسیار محکم می باشند و همین طور ظاهر شفافی نیز دارند.

رنگ کابینت های گلاس

به دلیل این که جنس پلکسی گلاس ها از پلاستیک می باشد. به همین دلیل می توان آن ها را در رنگ های بی شمار و همین طور الگوها و نقش های مختلفی فراهم نمود که این ویژگی خود باعث محبوبیت بیش تر این کابینت ها شده است.

 

بافت کابینت های گلاس

این محصولات دارای سطح هموار و جلاداری می باشند. حتی این ورقات از شیشه نیز شفاف تر هستند! با این که چگالی های گلاس از شیشه پایین تر است ولی دوام بسیار خوبی دارد. به طور دقیق تر چگالی این ورقات چیزی در حدود 1180 کیلوگرم می باشد. های گلاس ها به راحتی قابل شستشو هستند تنها کافی است که یک دستمال را نمناک کرده و سپس اقدام به پاکیزه کردن آن نمایید. این به این علت است که آب نمی تواند به داخل این ورقه نفوذ کند. به دلیل این که این ورقات قیمت پایینی ندارند در این راستا یک سمت با پلکسی و سمت دیگر با سایر مواد پوشیده می شوند. اما باید توجه کنید که مواد دیگر نسبت به پلکسی گلاس مقاومت کمتری در برابر رطوبت دارند.

نما و ظاهر ورقات های گلاس

اکثر افراد هنگام انتخاب کابینت ها، از کابینتی استفاده می کنند که بتواند ظاهر جذاب تری به آشپزخانه ببخشد. همین طور شفاف بودن این کابینت باعث می شود که به خوبی بتواند با سایر رنگ های موجود در آشپزخانه ترکیب شود و درخشندگی آشپزخانه شما بیش تر گردد. همه این خصوصیات همراه با یکدیگر باعث شده است که از این کابینت ها بتوان به راحتی برای سبک مدرن استفاده کرد. استفاده از این کابینت ها باعث می شود که ظاهر آشپزخانه شما دچار تغییرات اساسی گردد.

قابل استفاده در آشپزخانه های کم نور

به دلیل شفافیت بسیار بالای این ورقات، نوری که به آن ها برخورد می کند منعکس شده، در نتیجه محیط داخلی شما روشن تر و پرنورتر می شود. همان طور که می دانید هرچه نور آشپزخانه شما بیشتر باشد فضا نیز بزرگ تر بنظر می آید. ولی شما به راحتی می توانید از این کابینت در آشپزخانه هایی که فضای بیش تری دارند نیز استفاده کنید. کافی است تا از یک رنگ مناسب استفاده شود.

دوام و ماندگاری بالا

میزان طول عمر هر وسیله ای به دوام آن نسبت به آب و رطوبت بستگی دارد. این کابینت ها دارای مقاومت خوبی در برابر آب هستند.

برای کسب اطلاعات بیش تر به وبسایت سازا دیزاین مراجعه کنید.

sazadesign...
ما را در سایت sazadesign دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سازا دیزاین sazadesign بازدید : 143 تاريخ : يکشنبه 2 خرداد 1400 ساعت: 22:59